AUTOTOPIC SPEZIAL: Was wurde aus den britischen Perlen - MG

MG MOTOR gehört der Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), dem größten Automobilhersteller in China. Inzwischen arbeiten für SAIC fast 300 Ingenieure im Technischen Zentrum bei MG Birmingham. Sie entwickeln Motoren und Getriebe im Rahmen einer Vereinbarung zwischen SAIC und GM. Sie sollen eine völlig neue Generation von Antriebssträngen entwerfen, die wesentlich sauberer und effizienter sind als herkömmliche Technologie. Ziel ist, den Kraftstoffverbrauch um mehr als 20 Prozent zu senken. SAIC investierte in Birmingham außerdem in sein erstes Fahrzeug-Montagewerk außerhalb Chinas. Auch ein neues MG Design Center wurde kürzlich eröffnet.

MG3 - demnächst in Europa

MG3 - der kompakte Kleinwagen wurde von SAIC 2010 auf der Automesse Auto Guangzhou vorgestellt. Es wird erwartet, dass er noch 2011 auf dem europäischen Markt zu haben sein wird. Der angepeilte Verkaufspreis liegt bei 6.000 Euro, wenn die Qualität stimmt eine echte Konkurrenz für Dacia! Grundlage des MG3 ist die Studie MG Zero, die in England im Designzentrum in Longbridge entwickelt wurde.

ZUWACHS BEI MG: Der MG 6 muss sich nun die MG-Bänder im britischen Longbridge mit dem neuen MG 3 teilen, den SAIC in England montieren lassen will.

ZEIGEMÄSSES DESIGN: Der MG 3 zeigt sich auch von hinten auf der Höhe des europäischen Zeitgeschmacks.

DER ANTRIEB: Ein 1.5 Liter Vierzylinder Benziner mit 107 PS sorgt für den Antrieb des kleinen MG-Kompaktwagens.

EUROPEAN MG3 UNVEILED AT SHANGHAI MOTOR SHOW
MG has used the Shanghai Motor Show to preview the exciting new MG3 supermini, in advance of the UK and European launches later this year. Carrying forward the styling cues first illustrated on the MG ZERO concept vehicle, the new European MG3 is a distinctive statement of modern British style designed to target young and style conscious buyers, wanting something that's fun to drive and own. This unique and contemporary style was brought to the super-mini segment by the design and engineering team at the MG Birmingham site in Longbridge, UK. The MG3 will become the second in a new generation of MG vehicles to leave the assembly line at the Birmingham factory. At launch, customers will be able to personalise both the exterior and interior of this new supermini MG making it fun to buy and own, as well as the MG trademark of being fun to drive
British Style fun
MG's UK based design team have given the new MG3 a cheeky touch of flair from every viewing angle. How do I look from the front? - With a flash of style from the 'hockey stick' LED daytime running lights on every trim level, a full width black mesh grille, and black A-Pillar and 'visor' wraparound style windscreen, the MG3 is unmistakable on the road. Is this my best side? The  dual colour side skirts echo the design of the MG ZERO, lowering the stance of the car and hinting at just how much fun the MG3 could be to own. Diamond-cut, dual colour wheels give a real touch of class on the higher trim levels. And from the rear? There is an echo of the fun and sportiness that lies at the heart of the MG brand. With a rear valance insert inspired by generations of MG racing cars, a unique superelliptic tail pipe finished in chrome and a body coloured tail spoiler, the MG3  looks distinctly sleek and sporty – a designer's dream.  
SPACE FOR FUN
Normally this is where the compromise comes on small sporty cars – but not with MG3.  Fun, entertaining and easy to live with, the MG3 combines style and enjoyment with practical spaciousness. The designers and engineers have combined to create an exceptional amount of space and versatility in a very compact five-door package. Extensive work from the MG Design and Engineering team on the architectural package has resulted in interior packaging that rivals or surpasses anything in its class.  In a 4m long package, the MG3 will easily accommodate four 6ft individuals; a level of accommodation typically associated with larger cars and mirrors the spaciousness of the MG6 range. The MG3's 'rolled and raised' front dashboard design creates an airy forward cabin space and increased legroom, while allowing excellent access to primary and secondary controls. This theme is continued in the rear of the car, where the front seats are sculpted to allow rear passengers excellent space to travel in comfort. Class-leading rear headroom is another characteristic which sets the MG3 apart. Many cars in this sector compromise on interior space, particularly in the rear. But rear headroom in the MG3 is more than generous.
FUN BOY 3
Designed with the core value of fun to drive, the MG3 chassis has been honed from hundreds of thousands of miles of testing on European roads.  Intended to deliver impressive levels of body control, sharpness and a willingness to corner to engage keen drivers, MG's world class team of chassis engineers have also delivered sure footed handling and impressive ride comfort. Together this makes the MG3 suitable for every journey, from crowded urban routes, to flowing British B-roads or cruising on a European motorway.
MY MG3
In addition to a wide range of body colours a range of personalisation options will be available, allowing the MG3 to be tailored to the individual behind the wheel. Roof, side and bonnet graphics will allow owners to personalise their own MG3. Interior trims, wheels, vents, surrounds and mats will all be available in a choice of designs, colours and finishes allowing you to make your MG3 truly personal.  
KEEP IT IN THE FAMILY
Our new baby will be powered by a healthy 105PS version of our own VTi-TECH petrol engine, joining the MG6 DTi-TECH and TCi-TECH engines in the European family.  The dynamic and responsive VTi-TECH engine is mated to a 5-speed manual transmission that makes this little baby perfectly suited to nipping in and out of city traffic or enjoying a great British B road.
OUR TAKE
Guy Jones, Sales & Marketing Director of MG Motor UK, said: “This new MG3 is a great package for the increasing number of European customers looking for a stylish small car, that's affordable and practical to own. It's got a distinctive cheeky style and will be fun to buy, own and drive, yet still affordable for a wide range of people. It's the modern interpretation of a small fun MG and shows how we will take the essence of this iconic brand into the future. At just 4-meters long and with five doors, MG3 is really easy to drive and park and very practical. It has a distinctive stance and the 'hockey stick' daylight running lights help give the MG3 a front 'face' unlike any other car. “The reaction to the MG3 has been extremely positive from both male and female customers and it will also mean that MG dealers in Britain will soon have a second all-new model in the showrooms.” Jones concluded: “This is a car that that MG enthusiasts and dealers across Europe have been waiting for, but more significantly it will bring a whole new group of customers to the MG brand for the first time.”

MG3 - Seitenansicht

MG3 Heckansicht

MG3 - Cockpit

MG3

MG3

MG3 mit Union Jack - das durfte bisher nur der Mini!

MG3 - das Logo

Eröffnung des neuen MG-Designzentrums in Longbridge/Großbritannien

DAS NEUE MG-DESIGNZENTRUM

DAS NEUE MG-DESIGNZENTRUM - in der Halle

Studie MG Zero wird MG3 - Null Abgase erst im zweiten Schritt

MG ZERO

Der neue Kleinwagen aus China kommt erstmal als Benziner MG3 auf den Markt. Der Elektro-Antrieb folgt später. Der ZERO wurde designed in Großbritanniens MG Design Center unter der Leitung von MG-Designdirektor, Anthony Williams-Kenny. Der ZERO wurde erstmalig auf der Beijing Automobilshow in China gezeigt.

MG Zero - noch als Studie

Heckansicht

Das Cockpit in Leiterplatten-Ästhetik

Neueste Akkutechnik aus China

MG 6 - frischer Wind aus Fernost

MG6 - FRONTANSICHT

DER MG6 ist der erste komplett neue MG für den britischen Markt seit 15 Jahren. Er soll 2011 den Weg für eine ganze Serie von MG-Modellen ebnen. Der MG6 ist etwa so groß wie der Ford Focus. Die Verkaufspreise in Großbritannien sollen zwischen 16.000 £ und 20.000 £ liegen. Die Auslieferung der viertürigen Variante folgt Anfang 2012. Entwickelt wurde der MG6 in Großbritannien. Er wird von einem 147 PS, 1.8 Turbo Motor angetrieben, Höchstgeschwindigkeit ist 195km/h. Der Motor ist die dritte Generation der MG Rover "-Motoren Reihe", jetzt umbenannt in N-Reihe, neu konstruiert mit verbesserter Kühlung, Schmierung und Zylinderkopfdichting. Die Fahrzeuge werden in China vormontiert und dann nach Longbridge / UK verschifft. Dort erfolgt die Endmontage.

MG6 - Seitenansicht

MG6 - Heckansicht

MG6 - Cockpit

Der neue MG 6 Heckansicht
Der Innenraum vom MG 6
Das Cockpit vom MG 6
Das neue Logo

MG 6

MG75

MG75 KOMBI - Frontansicht

MG75 - Heckansicht

MG7

MG7 - COCKPIT

MG7 

MG TF - das britische Sportoriginal

MG TF - die Neuauflage des legendären Sportwagens braucht noch Geduld: Sie ist laut MG Motor zwar geplant, aber das wird noch einige Jahre dauern. Zunächst will man in Großbritannien und Europa hauptsächlich den Vertrieb von sportlichen Schrägheck- und Kombifahrzeugen stufenweise wieder aufbauen.

MG TF Frontansicht

MG TF Heckansicht

MG TF Instrumente

MG TF Alufelge und Bremssattel

MG TF

Roewe EV1 - Brennstoffzellen-Fahrzeug der neuen Generation

Während der Expo Shanghai 2010 war er schon als Empfangs-Fahrzeug für die VIP's im Einsatz: Der EV1 von Roewe. Das Brennstoffzellen-Auto der neuen Generation wurde unabhängig von SAIC Motor im Rahmen eines staatlichen Programms zur Energieeinsparung entwickelt. Das Auto ist mit einer Brennstoffzelle und einer Lithium-Batterie ausgestattet. Energie-Quelle ist Wasserstoff, der im Hochdrucktank gelagert wird.
Quelle: Hersteller

Roewe Streetwise - Rover 25 mit Dachreeling

Roewe Streetwise
Heckansicht

Der Roewe Streetwise ist auch in China nicht mehr im Handel.

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